112

Hogyan hívhat mentőt?

„Ha megszűnnek a koronavírus miatti túlórák, megint nagy gondok lesznek a fizetésekkel”

A MOMSZ Dél-Alföldi Régiójának vezetője azon dolgozik, hogy a Bajtársakat ért, új egészségügyi szolgálati jogviszonyból keletkező hátrányokat minél jobban orvosolni tudják. Nagy András szerint, ha a koronavírus után megszűnnek a plusz feladatok és juttatások, szinte minden Bajtárs másodállást vállal a biztos megélhetésért.

 

„Jól látszik abból, mekkora a gond az Országos Mentőszolgálatnál, hogy a legtöbb kollégának továbbra is másodállást kell vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni. A koronavírus-járvány miatt ugyan kisebbek az anyagi gondok, annak, aki plusz szolgálatot vállal, mert ezeket a túlórákat jól megfizetik.  Ha járvány véget ér, ezek a túlórák megszűnnek, és akkor megint nagy gondok lesznek a fizetésekkel” – mondja a MOMSZ Dél-Alföldi Régiójának vezetője. Mint mondja, ezért a legtöbben még most is másod-harmadállást vállalnak, ha véget ér a járvány, mindenki rászorul majd. Ő is vállal jelenleg is túlórát, vagy „túlmunkát” a mentőszolgálatnál.

Nagy András az alapítása óta tagja a MOMSZ-nak, öt évvel ezelőtt lett belőle megyei vezető, tavaly év végén, a szakszervezet átalakításakor vállalta el a régivezetői feladatot. A mentőtechnikus fájlalja, hogy a régióban stagnál a szakszervezeti létszám, hiába próbálkoznak aktívan hosszú évek óta, az emberek nem nyitottak.

„A legfőbb célunk a szakszervezetnél, hogy elérjük a bérarányosítás megszüntetését. Ha szabadságon vagyunk, a munkáltató levonja az amúgy nekünk járó pótlékok időarányos részét. Így csökken az alapbérünk is. Bízom benne, ha elérjük a bérarányosítás megszüntetését, akkor egyre többen szeretnének csatlakozni. Mi dolgozunk rajta” – mondja Nagy András.  

A gépkocsivezetőként és ápolóként is dolgozó technikus a belépése óta, azaz 20 éve fix telephelyen, Gyulán teljesít szolgálatot. Ha tehát, helyettesítés céljából egy hónapra más állomásra vezénylik, minden nap kiküldetési pénzt kell, hogy kapjon. Ez azonban az újonnan belépőknél nem így működik. 3-4 telephelyre jelentik be őket egyszerre, így nem kell plusz pénzt fizetni nekik, nincs kiküldetési járandóság. Ezt  igazságtalannak tartja.

„Ha már szóba került a kiküldetés: minden állomásnak havi két napot Budapesten kell szolgálatot teljesítenie, ennyire kevés a kivonuló személyzet a fővárosban. Nekünk Gyuláról kell felutaznunk, ami körülbelül 230 kilométer. Ez azt jelenti, hogy átlagos napon reggel 7 órakor indulunk, 9-kor már az autópályáról küldenek mentési feladathoz. Legjobb esetben este 9-kor indulunk vissza, de inkább később, tehát éjfél előtt nem érünk haza. Ez 15 óra vezetést is jelenthet. Hivatásos gépkocsivezető azonban egy nap kilenc órát vezethetne – részletezi egy vidéken szolgálatot teljesítő problémáját a régióvezető.

Nagy András és a szakszervezeti vezetőség a tagokkal továbbra is próbálja megértetni, ha minél többen vannak, annál komolyabb eredményeket tudnak elérni. Mint mondja, a szakszervezet vezetősége független, azokon a Bajtársakon is próbálnak segíteni, akik nem a szakszervezet tagjai.

Hogyan csatlakozhatsz?

  • 1

    Kérelem letöltése

    A MOMSZ-ba való belépéshez töltsd le a Dokumentumtárból a tagfelvételhez és a tagdíjfizetéshez rendszeresített nyomtatványt.

    arrow
  • 2

    Kérelem kitöltése

    Kérjük, töltsd ki a letöltött Tagfelvételi kérelem és a munkáltató általi tagdíjfizetéshez a Megbízás tagdíj levonásra nyomtatványokat.

    arrow
  • 3

    Kérelem beküldése

    Az olvashatóan kitöltött, dátummal és aláírással ellátott belépési nyilatkozatokat juttasd el a MOMSZ postacímére: 1593 Budapest, Pf. 708.

    arrow
  • 4

    Tagfelvétel visszaigazolása

    A csatlakozási dokumentumok benyújtását követően MOMSZ tagjává történő megválasztásod 15 napon belül e-mailben visszaigazoljuk.